Dlaczego firmy budowlane potrzebują systemu monitorowania GPS?

-
Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób firmy, realizujące projekty budowlane na dużą skalę, mogą w sposób najbardziej efektywny zarządzać swoimi zasobami? Niektóre firmy znają odpowiedź na to pytanie – systemy GPS do monitorowania maszyn i sprzętu budowlanego. Firmy budowlane i remontowe posiadają szeroką gamę drogich maszyn, sprzętu i narzędzi budowlanych, takich jak podnośniki, koparki, kontenery, urządzenia elektryczne czy sprzęt przenośny. Brak właściwego sprzętu jest powszechną przyczyną opóźnień w robotach budowlanych. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa istotne jest więc skuteczne planowanie, koordynacja i kontrola czasu pracy.

Czy wiesz jak wykorzystywany jest Twój sprzęt?

W celu zachowania konkurencyjności, firmy coraz częściej wykonują wiele zleceń jednocześnie, używając różnego rodzaju sprzętu w różnych lokalizacjach. Systemy GPS/GSM pomagają sprostać temu zadaniu. Atutem tych rozwiązań jest możliwość zdalnego monitorowania pracy maszyn i sprzętu z każdego miejsca i urządzenia z dostępem do Internetu.

- W przypadku firm budowlanych istotne jest, aby znać dokładny dziennik czasu użytkowania maszyn i mieć pewność, że sprzęt jest wykorzystywany zgodnie z przeznaczeniem. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na system monitorowania GPS maszyn oraz sprzętu – mówi Agata Żurek, Country Manager w ABAX Poland.

Z ekonomicznego punktu widzenia, każda firma dąży do maksymalizacji zysków oraz minimalizacji kosztów. Przy użyciu szybkiego podglądu na mapie właściciel ma możliwość precyzyjnego określenia, gdzie w danej chwili znajdują się jego zasoby oraz kiedy i jak długo był używany sprzęt. Przedsiębiorca często nie zdaje sobie sprawy, jak łatwo może zwiększyć zysk o wiele tysięcy złotych dzięki kontroli wydatków, przeznaczonych na codzienną eksploatację maszyn. Dla przykładu, używając monitoringu GPS i dziennika czasu użytkowania, właściciel może sprawdzić, czy pracownicy nie dorabiają sobie „po godzinach”, używając zasobów firmy i uniknąć tym samym nieautoryzowanego użycia. W przypadku firm wynajmujących maszyny i sprzęt, technologia ta przydaje się również, aby adekwatnie wystawić fakturę w oparciu o ilość przepracowanych motogodzin. Pozwala to zatem na większą kontrolę np. kosztów paliwa.

Ustal strefę Geofence

Wyjątkowo przydatną funkcją, która usprawnia pracę w branży budowlanej, jest wyznaczanie stref (tzw. geofencing). Osoba odpowiedzialna za park maszyn i sprzęt budowlany może określić predefiniowane obszary użytkowania, czyli, mówiąc krótko: ustalić kiedy i gdzie można wykorzystywać dane zasoby, oraz otrzymywać powiadomienia, kiedy maszyna lub sprzęt opuści wstępnie określony obszar.

- Lokalizowanie i odzyskiwanie zagubionych maszyn i sprzętu jest czasochłonne i nieproduktywne. Zazwyczaj zasoby są rozproszone na dużych obszarach i na wielu projektach, co sprawia, że odzyskiwanie jest jeszcze bardziej kłopotliwe. Określanie wirtualnych granic poruszania się sprzętu zaoszczędza czas poszukiwania sprzętu. W przypadku zmiany lokalizacji maszyny, administrator otrzyma powiadomienie SMS lub email – mówi Bjørn André Hagen, Product Owner Equipment Control w ABAX Group.

Prace budowlane i remontowe zgodnie z harmonogramem

Istotnym czynnikiem wydajności maszyny jest jej awaryjność. Dlatego warto zastanowić się nad konserwacją profilaktyczną i zadbać o swoje maszyny przed wystąpieniem problemu. Nieplanowane przestoje bywają kłopotliwe i bardzo kosztowne, ponieważ zaburzają harmonogram budowy i mogą prowadzić do utraty trudnych do odzyskania dochodów. Wiele firm wykonuje coroczne przeglądy, nie wiedząc, czy zmieszczą się w terminie, czy też nie. Dzięki dziennikowi czasu użytkowania możesz mieć pewność, że maszyny przejdą konserwację i serwis we właściwym czasie.

Jednak czasem awarii sprzętu nie da się uniknąć. W takim przypadku wysłanie powiadomienia z systemu o wyłączeniu maszyny z ruchu oraz możliwość precyzyjnej lokalizacji w czasie rzeczywistym okazuje się nieocenioną pomocą. Identyfikowanie niesprawnej maszyny oraz zastąpienie jej inną najbliżej położoną, , pomoże zminimalizować przestoje i zrealizować zlecenie na czas.

- Klienci często chcą mieć możliwość oceny wydajności i stanu maszyn oraz potrzebują bieżącej i adekwatnej informacji, jak przeciwdziałać przestojom. W takim przypadku zawsze sugeruję im skorzystanie z powiadomień o nadchodzących przeglądach i planowanie ich z wyprzedzeniem za pomocą naszego systemu  – mówi Agata Żurek, Country Manager w ABAX Poland.

(Źródło: Polish Connection)