Pytania do ABAX Poland w sprawie RODO

autor -
26 lutego br. firma ABAX wzięła udział w konferencji "Nowoczesne technologie w motoryzacji i związane z nimi wyzwania dla firm wynikające z ochrony danych osobowych" w Hotelu Sound Garden w Warszawie.

Jako punkt wyjściowy wczorajszej konferencji "Nowoczesne technologie w motoryzacji i związane z nimi wyzwania dla firm wynikające z ochrony danych osobowych", Michał Hutyra, redaktor magazynu Fleet miał do nas kilka pytań. Odpowiedzi udzieliła Agata Żurek, Country Manager, ABAX Poland.

1) W jaki sposób przygotowują się Państwo do RODO. Czy wymaga to zmian w aplikacjach i zakresie zbieranych przez Państwa danych?

Utworzyliśmy dedykowany zespół projektowy, pracujący nad koniecznymi do wprowadzenia zmianami. Dążymy do utrzymania przejrzystości produktu, przy jednoczesnym zabezpieczeniu wymaganych funkcji.

2) Czy kierowcy mają świadomość jakiego rodzaju dane Państwo gromadzą i jakim celom one służą?

Nasi Klienci znają pełen zakres danych zbieranych przez nasz system. Zachęcamy Klientów do jak najpełniejszego informowania swoich pracowników o celu wprowadzenia systemu GPS i rodzaju danych, oferujemy również wsparcie w przygotowaniu materiału informacyjnego.

3) Jakie są Państwa oczekiwania wobec RODO. Czy nowe rozporządzenie w Państwa opinii umożliwi, a może utrudni, wprowadzanie nowych rozwiązań telematycznych, w których zbierane będą kolejne dane?

Nowa regulacja ma swoje zalety jak i wady. Wprowadzanie prostych, zautomatyzowanych rozwiązań stanie się zbiurokratyzowane, jednocześnie może zwiększyć bezpieczeństwo pracowników.

4) Czego chcieliby się Państwo dowiedzieć w temacie RODO od przedstawicieli GIODO?

  • Maj zbliża się dużymi krokami, wiele rządów państw UE nadal pracuje nad przygotowaniem 100% poprawnej informacji i wytycznych. Na jakim etapie zaawansowania są prace w GIODO?
  • Dla danych, których wieloletnie przechowywanie nie jest konieczne, jaki jest dozwolony okres przechowywania? Jak długo można przechowywać dane, które są konieczne przy rozpoczęciu współpracy z klientem – innymi słowy, nie dłużej niż? Np. w Skandynawii dotychczas dopuszczano 3 miesiące, czy ten okres zostanie utrzymany – czy też wymagane będzie natychmiastowe usunięcie danych? Kto o tym decyduje?

Link do programu konferencji tutaj

ABAX A RODO

W ABAX, integralność i bezpieczeństwo informacji zawsze stanowiły priorytet, zarówno ze względu na ustawodawstwo jak i wymagania rynku. Wprowadzenie RODO traktujemy jako doskonałą okazję do wzmocnienia naszych systemów wewnętrznych oraz zewnętrznych tak, aby nasi klienci, partnerzy oraz pracownicy mieli pewność, że przetwarzamy dane poprawnie i zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa prywatności oraz bezpieczeństwa informacji. Do 25 maja 2018 zaktualizujemy nasze produkty, procesy oraz ogólne warunki umów i spełnimy wymogi RODO. 

RODO: FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania tutaj

Skontaktuj się z nami

Wypełnij poniższy formularz, odpowiemy w przeciągu 24 godzin. Prosimy o szczegółowe zapytanie, aby wiadomość trafiła do właściwej osoby.